Орієнтуючись на реалізацію Закону України «Про дошкільну освіту», Положення про дошкільний навчальний заклад; Інструкцію з організації охорони і здоров’я дітей у дошкільних навчальних закладах (наказ МОН України № 985 від 28.10.2008 р.); Інструктивно-методичні рекомендації щодо організації фізкультурно-оздоровчої роботи у дошкільних навчальних закладах №1/9-456 від 02.09.2016 р.; Базового компоненту дошкільної освіти (нова редакція); Освітню програму для дітей від двох до семи років "Дитина", творчою групою ДНЗ розроблено концепцію «Школи сприяння здоров’ю». У концепції розкриваються основні поняття, що визначають характер діяльності ДНЗ, розроблені послідовні педагогічні завдання щодо формування здорової дитини.
Загальна характеристика концепції:
- орієнтована на гармонійний і всебічний розвиток осбистості;
- передбачає особистісно-орієнтований підхід;
- використання різних типів, видів, форм організації освітнього процесу, методів та прийомів роботи.
Позиція педагога:
- комплексний підхід до розв’язання проблеми зміцнення здоров’я
дошкільника;
- визнання індивідуальності кожної дитини.
Позиція дитини:
- самопізнання;
- самовизначення;
- самореалізація.
Основні напрямки педагогічної роботи:
- формування потреб здорового способу життя;
- виховання безпеки життєдіяльності;
- виховання духовно розвиненої особистості;
- екологічне виховання;
- створення умов для всебічного розвитку особистості;
ДНЗ бачить своєю головною метою:
- забезпечення умов для цілісного розвитку особистості дитини;
- розвиток природних нахилів та здібностей дітей;
- пошук оптимальних шляхів розвитку особистості;
- збагачення інтелектуального потенціалу кожної особистості;
- здійснення психолого-педагогічної допомоги дитині в становленні її особистості, соціалізації, життєвому самовизначенні.
- виховання здорової дитини.
Стратегічні завдання
1. Допомогти дошкільнику збагатити знання про здоров'я, виховувати в них бажання до здорового способу життя.
2. Створити відповідне матеріальне та дидактичне середовище для реалізації фізкультурно-інтелектуального напрямку.
3. Оновити навчально-виховний процес, педагогічні технології на основі провідних ідей педагогіки.
4. Забезпечити психологізацію та соціалізацію навчально-виховного процесу.
5. Збагатити особистість валеологічними знаннями.
6. Створити умови для формування компетентної особистості з належно розвинутим почуттям моральних норм, із сформованою екологічною орієнтацією.
7. Створити цілісну систему «ДНЗ – ЗОШ», що передбачає узгодження програм, взаємовідвідування уроків-занять, екскурсій, залучення викладачів школи до викладання предметів (іноземної мови, малювання...)
8. Спрямувати зміст виховної роботи з батьками та дітьми на формування особистісних рис громадянина України, який є носієм духовної культури народу, його національної ментальності.
Кадровий аспект:
Мета: створити умови для професійного зростання та розкриття творчого потенціалу кожного педагога ДНЗ як умови реалізації розвитку особистості дошкільників, удосконалення навчально-виховного процесу.
Основні завдання:
- створити атмосферу творчого пошуку оригінальних нестандартних рішень педагогічної ідеї;
- сформувати у працівників ДНЗ готовність до впровадження сучасних інноваційних технологій та до проведення експериментування, пошуку;
- формувати прагнення до оволодіння педагогікою співпраці на основі особистісного орієнтованих методик навчання та виховання.
Шляхи реалізації:
- посилення ролі методичної та психологічної служби ДНЗ у проведенні діагностики, вивчення рівня професійної компетентності педагога;
- створення моделей методичної роботи з групами педагогів різного рівня професіоналізму;
- конструювання нового особистісного досвіду на основі досягнення науки і практики;
- вироблення і реалізація моделі особистісного орієнтованого підходу до зростання професійної майстерності педагогічних працівників;
- широке висвітлення позитивного досвіду, творчі звіти, декади ППД;
- застосування нових методик, програм, що сприяють розвиткові та реалізації творчого потенціалу кожного вихованця ДНЗ.
Соціально-психологічний аспект.
Психологічна служба ДНЗ працює над підвищенням ефективності освітнього процесу , своєчасному виявленні труднощів та умов індивідуального розвитку особистості, корекцією міжособистісних відносин усіх учасників педагогічного процесу, профілактикою відхилень в індивідуальному розвитку та поведінці, створенням умов для творчої атмосфери, постійного самоаналізу діяльності.