На веб-сайті Інституту інноваційних технологій і змісту освіти (http://www.iitzo.gov.ua), у рубриці «Дошкільна освіта», створено сторінку для батьків дітей дошкільного віку «Форум сім’ї – телефон довіри з питань дошкільної освіти» за електронною адресою: http://www.iitzo.gov.ua/online_forum_iitzo.html....

ЦЕ КОРИСНО ЗНАТИ!

Прийом дітей до закладу дошкільної освіти здійснює завідувач ЗДО протягом календарного року на підставі:
1. Заяви від батьків або осіб, які їх замінюють, для зарахування дитини до закладу дошкільної освіти, заяви про внесення до баз даних Департаменту освіти Харківської міської ради.

2. Копії свідоцтва про народження дитини.

3. Виписки із медичної карти, карти профілактичних щеплень (форма № 63).

4. Медичної довідки про стан здоров'я дитини та епідеміологічне оточення з дитячої поліклініки, довідки дільничного лікаря.

5. Копії паспортів батьків або осіб, які їх замінюють.

Зарахування дитини до спеціальної групи для дітей з вадами мови здійснюється за наявності витягу з протоколу засідання Харківської обласної психолого-медико-педагогічної консультації та направлення Управління освіти адміністрації Новобаварського району Харківської міської ради.

Групи у закладі дошкільної освіти комплектуються за віковими ознаками. За дитиною зберігається місце в закладі дошкільної освіти державної та комунальної форм власності у разі її хвороби, карантину, санаторного лікування, на час відпустки батьків або осіб, які їх замінюють, а також у літній оздоровчий період (75 днів).

Відрахування дитини із закладу дошкільної освіти здійснюється:
за бажанням батьків або осіб, які їх замінюють;
на підставі медичного висновку про стан здоров'я дитини, що виключає можливість її подальшого перебування у ЗДО даного типу;
у разі несплати без поважних причин батьками або особами, які їх замінюють, плати за харчування дитини протягом двох місяців.

Порядок оплати за харчування дитини:

- оплата вноситься в банк по квитанції до 15 числа за місяць наперед; батьки пред'являють оплачену квитанцію вихователю; у випадку відсутності дитини в закладі батьки повинні прийти за квитанцією і заплатити її, повідомивши про це вихователя.

- перерахування оплаченої квитанції з причин хвороби дитини здійснюється у наступному місяці;

- пільгова оплата за харчування надається після подачі завідувачу закладу дошкільної освіти відповідних документів. Перерахунок відбувається з моменту подачі документів.

ДИТЯЧІ ЗАПОВІДІ ДЛЯ БАТЬКІВ

Дорогі батьки, пам'ятайте, що ви самі запросили мене до своєї родини. Колись я залишу батьківську оселю, але до того часу навчіть мене, будь ласка, мистецтва бути людиною.
У моїх очах світ виглядає інакше, ніж у ваших. Прошу вас, поясніть мені: Що? Коли? Чому?- кожен із нас у ньому має робити.
Мої ручки ще маленькі - не очікуйте від мене досконалості, коли я застилаю ліжко, малюю, пишу або кидаю м'яча.
Мої почуття ще недозрілі - прошу, будьте чуйними до моїх потреб.
Щоб розвиватися, мені потрібне ваше заохочення, а не тиск. Лагідно критикуйте і оцінюйте, але не мене - лише мої вчинки.
Дайте мені трохи самостійності, дозвольте робити помилки, щоб я на них учився. Тоді я зможу самостійно приймати рішення у дорослому житті.
Прошу, не робіть усього за мене, бо я виросту переконаним у своїй неспроможності виконувати завдання згідно з вашим очікуванням.
Я вчусь у вас усього: слів, інтонацій голосу, манер. Ваші слова, почуття і вчинки повертатимуться до вас через мене. Тому навчіть мене, будь ласка, найкращого. Пам'ятайте що ми разом не випадково: ми маємо допомагати один одному.
Я хочу відчути вашу любов, хочу, щоб ви частіше брали мене на руки, пригортали, цілували. Але будьте уважні, щоб ваша любов не перетворилася на милиці, які заважатимуть мені робити самостійні кроки.
Любі мої, я вас дуже люблю! Покажіть мені, що ви також мене любите.

Адаптація

/Files/images/iи мси.jpegЖивучи в сім'ї в певних, порівняно стійких умовах, дитина поступово пристосовується до умов навколишнього середовища. Між організмом і цим середовищем установлюються правильні взаємини, відбувається адаптація організму до навколишніх впливів. Організм дитини поступово пристосовується до певної температури приміщення, до навколишнього мікроклімату, до характеру їжі і т.д. Під впливом систематичних впливів з боку навколишніх дитини дорослих, у нього утворюються різні звички: він звикає до режиму, режиму харчування, сну, у нього формуються певні взаємини з батьками, прихильність до них.
У випадку, якщо встановлений у сім'ї режим чому сь змінюється, звичайна поведінка дитини тимчасово порушується. Ці порушення врівноваженого поведінки пояснюються тим, що дитині важко пристосуватися до виниклих змін, у нього не можуть швидко загальмуватися старі зв'язки, а замість них також сформуватися нові. Недостатньо розвинені в дитини адаптаційні механізми, зокрема слабкі гальмові процеси й відносно мала рухливість нервових процесів. Однак, мозок дитини дуже пластичний, і якщо ці зміни умов життя відбуваються не так часто й не дуже різко порушують звичний спосіб життя, то в дитини, при правильному виховному підході швидко відновлюється врівноважена поведінка й не залишається яких-небудь негативних наслідків, тобто дитина адаптується до нових умов свого життя. Аналіз поведінки дітей у перші дні перебування в дитячому садочку показує, що цей процес пристосування, тобто адаптація до нових соціальних умов не завжди й не у всіх дітей проходить легко й швидко. У багатьох дітей процес адаптації супроводжується поруч, хоча й тимчасових, але серйозних порушень поведінки й загального стану.До таких порушень відносять:

• порушення апетиту (відмова від їжі або недоїдання);

• порушення сну (діти не можуть заснути, сон короткочасний, преривчастий);

•зміню ється емоційний стан (діти багато плачуть, дратуються).

Іноді можна відзначити й більш глибокі розлади:

• підвищення температури тіла;

• порушення деяких придбаних навичок (дитина перестає проситися на горщик, його мовлення загальмовується й ін.).

Тривалість звикання до нових соціальних умов, а також характер поведінки дітей у перші дні перебування в дитяч ому садку залежать від індивідуальних особливостей. Діти того самого віку поводяться по-різному: одні в перший день плачуть, відмовляються їсти, спати, на кожне речення дорослого відповідають бурхливим протестом, але вже на інший день із інтересом стежать за грою дітей, добре їдять і спокійно лягають спати, інші, навпаки, у перший день зовні спокійні, трохи загальмовані, без заперечень виконують вимоги вихователів, а на інший день із плачем роз лучаються з матір'ю, погано їдять і починають добре себе почувати тільки через 6-8 днів або навіть пізніше. По всіх цих ознаках виділяються певні групи, до яких належить дитина по характеру поведінки при вступі в д ошкільний заклад . Залежно від того, до якої адаптаційної групи належить дитина, буде будуватися робота з ним. Дуже часто зустрічаються ситуації, коли дитин у не можна однозначно визначити в ту або іншу адаптаційну групу. Тобто. модель його поведінки перебуває не "стику" двох груп, тобто є прикордонною. Своєрідний перехід з однієї адаптаційної групи в іншу показує динаміку розвитку процесу звикання дитину до умов дитячої установи. Далі наведена таблиця, у якій представлено 3 адаптаційні групи, про яких говорилося вище.

Нижче наведена інформація, за допомогою якої батьки й вихователі зроблять адаптаційний період більш легким і безболісним. Отже, що повинні знати й уміти батьки:

1. Чим частіше дитина буде спілкуватися з дорослими, дітьми у квартирі, у дворі, на ігровому майданчику, близько будинку тобто в різній обстановці, тим швидше й впевненіше він зможе перенести придбані вміння й навички в обстановку дитячого
садка.

2. Неформальне відвідування дитячого садка. Тобто прогулянки по території й одночасно розповідь про садок, причому розповідь повинна бути дуже барвистою і, безсумнівно, позитивною. Намагайтеся у своєму оповіданні показати дитині, як весело й добре іншим дітям у дитячому садку.

3. Так як кожна дитина, яка прийшла до садочка, вимагає до себе уважного
індивідуального підходу, то приймати дітей слід поступово, по 1 дитині з перервою у 2-3 дні.

4. У перші дні дитина повинна перебувати в групі не більш 2-3годин.

5. Для перших відвідувань рекомендуються години, відведені для прогулянок, ігор. Це дозволяє швидше визначити групу поведінки дитин и, намітити правильний підхід і
зняти емоційн у напруг у від перших контактів.

6. Установлення емоційного контакту дитини й вихователя повинно здійснюватися у
звичній обстановці в присутності близької людини. У перший день короткочасне
знайомство з вихователем, спрямоване на формування інтересу до дитячого садка,
на встановлення контакту між дитиною та вихователем у новій ситуації.

7. Дуже корисні екскурсії по групі, у яких бере участь вихователь й дитина.

8. Негативний вплив на адаптацію, а також на поведінку дітей при вступі в дитячий
садок виявляє відсутність єдності системи виховання в сім'ї й у дитячому садку.
Адаптація деяких дітей може тривати від 20 днів до 2-3 місяців. Особливо, якщо дитина занедужала, у процесі адаптації. Іноді, після видужання, дитині доводиться звикати заново. Але це не показник. Не слід турбуватися, дивлячись на дитину подруги, яка з перших днів увійшла у нове середовище без особливих ускладнень. Повторюся, що всі діти різні, кожний індивідуальність, до кожного потрібний свій підхід. Я думаю, що з Вашою допомогою ми знайдемо ключик до кожної дитини. Багатий досвід і знання вихователів, Ваша любов і турбота, іншими словами погоджена робота із сім'єю, що опирається на знання вікових і індивідуальних особливостей, потреб дитини й необхідних умов виховання дитину до вступу в дитячий садок, дозволить розв'язати проблему адаптації на ви щому рівні.
При легкій адаптації поведінка дітей раннього віку нормалізується протягом місяця, у дошкільників – за 10 – 15 днів. Відзначається незначне зниження апетиту: протягом 10 днів обсяг їжі, що з'їдається дитиною, досягає вікової норми, сон налагоджується протягом 20-30 днів (іноді й раніше). Взаємини з дорослими майже не порушуються, рухова активність не знижується

Рекомендації для батьків щодо виховання гіперактивних дітей

/Files/images/i343.jpeg


1. У своїх відносинах з дитиною підтримуйте позитивну установку. Хваліть її в
кожному випадку, коли вона цього заслуговує, підкреслюйте успіхи. Це допомагає
зміцнити впевненість дитини у своїх силах.

2. Уникайте повторення слів «ні» і « не можна».

3. Говоріть стримано, спокійно, м'яко (крики збуджують дитину).

4. Давайте дитині тільки одне завдання на певний відрізок часу, щоб вона могла його
завершити.

5. Для підкріплення словесних інструкцій використовуйте зорову стимуляцію.

6. Заохочуйте дитину за всі види діяльності, що вимагають концентрації уваги
(наприклад, робота з кубиками, конструктором, настільними іграми, малювування,
читання, тощо).

7. Підтримуйте вдома чіткий розпорядок дня (час приймання їжі, виконання домашніх справ, сну…)

8. Уникайте, по можливості, скупчень людей (перебування у великих магазинах, на
ринках і т.п. виявляє на дитину надмірна стимулююча дія).

9. Оберігайте дитину від стомлення, оскільки воно призводить до зниження
самоконтролю й наростанню гіперактивності.

10. Давайте дитині можливість витрачати надлишкову енергію. Корисна щоденна
фізична активність на свіжім повітрі – прогулянки, біг, спортивні заняття (гімнастика, плавання, теніс, але не боротьба або бокс, тому що ці види спорту травматичні).
11. Пом’ятайте про те, що властива дітям гіперактивність може втримуватися під
розумним контролем за допомогою перерахованих заходів.
Кiлькiсть переглядiв: 334